A fóliák napvédő réteget képeznek az üveg belső felületén. Típustól függően a napsugárzásból származó hő nagy részét kinn tartják, míg a látható fényt beengedik. Csökkentik a fény zavaró és vakító hatását, ugyanakkor a szabályosan feltett fóliák a látási viszonyokat nem rontják.
A fóliák a gépkocsinak esztétikusabb, sportosabb megjelenést biztosítanak. A sötétebb árnyalatú és erősebb fényvédő fóliák a gépjárműbe való belátást is korlátozzák, míg belülről megfelelő kilátást biztosítanak.
A fóliák csaknem teljes mértékben kiszűrik az UV-sugarakat, megvédve ezzel a gépkocsi kárpitját a korai kifakulástól, illetve a műanyag burkolatokat a megrepedezéstől.
A fóliák különböző színárnyalatokban kaphatók. Karcolásálló réteget is tartalmaznak, éveken át biztosítva ezzel az igényes megjelenést.
A szabadalmaztatott kristálytiszta ragasztó nagyon erős tapadást biztosít, így az ablakra felragasztott fólia nem hólyagosodik fel, nem repedezik, nem ráncosodik és nem válik el az üvegtől.
A fóliázott autók régen a „maffiózó „ autók ismérve volt, ma már esztétikai szempontjain kívül az utasok hő és fényvédelme, valamint az UV szűrés az ami miatt elsődlegesen érdemes fóliázni, de fontos még az autó kárpitok védelme is, hiszen szeretnénk autónkat hosszú időn keresztül szép állapotban tartani, fakulás nélkül.
Nagyon közeli ismerős elment Olaszországba nyaralni a frissen átvett, új Renault Megane limusine autóval, és mivel nem volt ideje lefóliáztatni előtte az ablakokat, így ment el.
A nyaralás 5. napján a campingben éjszaka vihar volt, ami miatt a hátsó szélvédő betört. Utána egy napjuk ment el eg benzinkútnál a porszívózásra, valamint a külső befóliázásra.
Ha lett volna fólia, akkor nincs (vagy csak minimális a) szilánk, és az üveg a heylén marad.